سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مینا بلاگ با کلی مطالب جالب و آموزشی

طرز تهیه سالاد شیرازی

طرز تهیه سالاد شیرازی

سالاد شیرازی ، طرز تهیه سالاد شیرازی ، دستور تهیه سالاد شیرازی خوشمزه و مجلسی ، مواد لازم سالاد شیرازی اصل ، تاریخچه سالاد شیرازی ، salad shirazi
دستور تهیه و خواص سالاد شیرازی

سالاد شیرازی یکی از پیش غذاهای سنتی و معروف است و به علت سادگی تهیه و در دسترس بودن مواد اولیه آن در همه فصول ، طرفداران بسیار زیادی دارد و امروزه در همه جای کشور از این سالاد خوشمزه استفاده می شود. مواد اصلی سالاد شیرازی پیاز ، خیار و گوجه فرنگی می باشد که این مواد حاوی مواد مفید و ضروری برای سلامت بدن می باشند.

به هر حال اگر به دنبال درست کردن یک سالاد سریع و بی دردسر هستید و با طرز تهیه سالاد شیرازی آشنایی ندارید ما در این پست آموزش آشپزی بارونک ، طرز تهیه سالاد شیرازی به همراه مواد لازم را آماده کرده ایم که شما با این دستور آشپزی می توانید سالاد شیرازی خوشمزه و مخصوص درست کنید.

مواد لازم سالاد شیرازی
خیار 2 عدد
گوجه فرنگی 2 عدد
پیاز 1 عدد
آبغوره به میزان لازم
پونه خشک به میزان لازم
نعنا خشک به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
مراحل تهیه سالاد شیرازی

1. برای تهیه این سالاد خوشمزه ابتدا خیارها را پس از شستن و جدا کردن سرشان پوست می گیریم و آن ها را خرد کنیم. برای خرد کردن سریع بهتر است روی خیار پوست کنده برش های عمودی نزدیک به هم درست کنیم و بعد خیار را برمی گردانیم و عمود بر برش های داده شده و با ارتفاع نیم سانتی برش می زنیم.

2. بعد از خرد کردن خیار مقداری نمک اضافه می کنیم و گوجه فرنگی ها را پس از شستن و جدا کردن سر آن ها به صورت نگینی و هم اندازه با خیارها خرد می کنیم. توجه کنید اگر گوجه فرنگی ها زیاد شل و آبکی هستند بهتر است داخل آن ها را خالی کنید و سپس خرد کنید.

3. در این مرحله پیاز را هم به صورت نگینی و خیلی ریز خرد کنید. برای خرد کردن پیاز می توانید همانند خیار عمل کنید یعنی ایتدا بر روی پیاز برش های عمودی می زنیم و سپس به صورت عمود بر برش ها خرد می کنیم. توجه کنید پیاز سالاد شیرازی نسبت به خیار و گوجه باید کمی ریزتر خرد شود.

4. پس از آماده کردن و خرد کردن خیار ، گوجه فرنگی و پیاز آن ها را داخل ظرفی که برای سالاد در نظر گرفته ایم می ریزیم. سپس مقداری جعفری را به صورت ساطوری خرد می کنیم و اضافه می کنیم و بعدش مقاری فلفل ، نعنا خشک ، آب غوره ترش یا آبلیمو ترش و کمی هم نمک اضافه می کنیم و به آرامی همه مواد را باهم مخلوط می کنیم و بعدش سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این سالاد شیرازی خوشمزه و ساده لذت ببرید.